.

Sundhedsplejersken

Hej børn, forældre og ansatte på Lynghedeskolen afd. Søndre.

Hermed en kort præsentation af skolens nye sundhedsplejersker Karen og Lene.

Jeg hedder Lene, har tre voksne børn og er bosat i Fredericia med min mand. Jeg har været sundhedsplejerske siden 2003. I Billund Kommune er jeg fra i år 2020 startet med udelukkende at arbejde med skolebørn. Udover Lynghede skole afd. Søndre er jeg på den Internationale skole i Billund. Karen og jeg deler skolearbejde sådan at Karen har 0. klasse til og med 4. klasserne samt specialklasserne. Jeg har eleverne fra 5.klasse og opefter.

Jeg hedder Karen, jeg har også tre voksne børn og er bosat i Ringkøbing – Skjern kommune sammen med min mand. Jeg har været sundhedsplejerske siden 2001. Jeg arbejder i kombineret stilling og har derfor både småbørn og skolebørn.

Mange hilsner fra

Karen Olesen, sundhedsplejerske. Jeg er lettest at træffe pr. sms på 21343414 eller mail til kjo@billund.dk.

Lene Nielsen Sundhedsplejerske Jeg er lettest at træffe pr. sms på 29637886 eller mail til lzn@billund.dk.

Vi glæder os til at møde jer. 😊

Sundhedsplejen på skolerne i Billund Kommune tilbyder årligt samtaler/undersøgelser se nedenstående:

Skolesundhedsplejens tilbud

Formålet med skolesundhedsarbejdet er at yde generelle sundhedsindsatser, der retter sig mod alle børn og unge. Derudover har sundhedsplejen indsatser, der retter sig mod dem, der har særlige behov for sundhedsfaglig indsats igennem skoletiden. Indsatsen skal gennem forskellige tilbud i løbet af skoletiden gøre børn og unge i stand til at forholde sig til og handle i forhold til egen og andres sundhed.

Sundhedsplejens ydelser til skolebørn:

0. klasse: Indskolingsundersøgelse bestående af individuelle sundhedssamtaler, screening af barnets motoriske udvikling, måling af højde og vægt, syns- og farvesynsprøve samt høreprøve

1. klasse: Måling af højde og vægt

3. klasse: Sundhedssamtale individuelt eller i grupper. Måling af højde og vægt

4. eller 5: klassetrin: Pubertetsundervisning

6. klasse: Sundhedssamtale individuelt eller i grupper, synsprøve, måling af højde og vægt

8. klasse: Udskolingsundersøgelse bestående af individuelle sundhedssamtaler, måling af højde og vægt samt syns- og høreprøve. Evt. farvesynsprøve.

Supplerende tilbud:

Individuelle sundhedssamtaler med børn, unge og forældre ved særlige behov.